HANDELSBETINGELSER FOR PORTMANDEN
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse i det omfang, de ikke fraviges ved anden skriftlig aftale.
1. Ordrebekræftelse
Endelig aftale om levering er indgået ved købers modtagelse af vor skriftlige ordrebekræftelse, og kun indholdet af denne er bindende for Portmanden Aps.
Alle oplysninger i brochurer, kataloger, prislister m.v. om vægt, dimensioner, kapacitet, ydeevne og andre tekniske data, er omtrentlige og kun bindende i det omfang aftalen udtrykkeligt henviser til dem.
2. Levering
Porten leveres til anførte priser på brofaste øer i Danmark , fragt til Bornholm koster for en ledhejseport samt en vippeport Kr. 2000 inkl moms
Den i ordrebekræftelsen anførte leveringstermin er bindende, medmindre andet efterfølgende er aftalt.
Må Portmanden Aps konstatere, at aftalt leveringstid ikke kan overholdes, eller at forsinkelse må anses som sandsynlig, vil Køber modtage skriftlig meddelelse herom samt så vidt muligt tidspunktet hvor levering påregnes at kunne finde sted.
Portmanden Aps ansvar for tab, Køber måtte lide som følge af forsinkelse eller manglende levering, kan aldrig overstige prisen for leverancen.
3 Forudbetaling
I særlige tilfælde kan forudbetaling komme i spil
Denne politik tilgodeser vor andre kunder,- vi kan holde prisen nede hvis vi undgår dårlige betaler
4 Forsikring
Køber er ansvarlig for og derfor til enhver tid forpligtet at forsikre leverancen fra dennes aflevering hos køber og indtil montering er sket, hvorved bygningsforsikringen tager over.
5. Afhjælpning af mangler
Portmanden Aps. påtager sig i en periode af 12 på hinanden følgende måneder, efter at levering har fundet sted, indenfor rimelig tid, at foretage omlevering eller reparation efter eget valg, når der foreligger mangler ved leverancen, som skyldes konstruktion, materiale eller fremstilling.
Afhjælpningen omfatter ikke sådanne tilfælde, hvor mangler skyldes, at leverancen er blevet anvendt fejlagtig eller ved uhensigtsmæssig brug, ændringer eller tekniske indgreb, foretaget uden Portmanden Aps skriftlige samtykke eller ekstraordinære klimatiske påvirkninger.
Sliddele er ikke omfattet af afhjælpningsretten.
Omkostninger ved montering og afmontering er ikke omfattet af afhjælpningsretten.
Såfremt Køber ønsker at reklamere over eventuelle mangler, skal skriftlig reklamation fremsættes inden 8 dage, efter at manglen er konstateret.
6.Ejendomsforbehold
Portmanden aps beholder ejendomsretten til det solgte, indtil hele købesummen er betalt med tillæg af renter og omkostninger samt eventuelle udgifter vedrørende det solgte, som måttevære afholdt af sælger på købers vegne.
7. Ansvar for leverancens skadeforvoldelse
Forvolder en leverance fra Portmanden Aps skade, er Portmanden Aps ansvarlig for personskade på betingelse af, at det kan dokumenteres, at skaden skyldes handlinger eller undladelser, begået af Portmanden Aps .Portmanden Aps har intet ansvar for skade på løsøre eller fast ejendom.
Portmanden Aps har under ingen omstændigheder ansvar for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller noget andet indirekte tab.
8. Ansvarsfrihed – force majeure
Følgende omstændigheder medfører ansvarsfrihed, når de indtræffer efter aftalens indgåelse og forhindrer dens opfyldelse.
Arbejdskonflikter, strejker, lockout og enhver anden omstændighed som parterne ikke har været herrer over, såsom brand, krig, sabotagehandlinger, rekvirering, beslaglæggelse, valutarestriktioner, oprør og uroligheder, mangel på transportmidler, almindelig vareknaphed, restriktioner af drivkraftmidler, epidemier og mangler ved leverancer fra underleverandører, eller forsinkelse med sådanne leverancer, som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder.
9. Afgørelse af tvister
Uoverensstemmelser mellem parterne, som ikke kan afgøres ved mediation, herunder uoverensstemmelser om aftalens fortolkning, afgøres ved retten i Ringsted.
Portmanden Aps.
cvr 30615921
Ringstedvej 35
4690 Haslev
Telefonnummer: 93202738
E-mail adresse mail@portmanden.dk
Webshop Handelsbetingelser
Betaling
Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leveringsomkostninger.
Portmanden tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mobilepay Online. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.
Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Portmanden ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.
Levering
Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted første hverdag. Ved bestilling på hverdage inden kl. 12.00 bliver varen sendt samme dag.
Ved bestilling af visse porte, er disse ikke på lager og der kan forekomme et par ugers ventetid. Ring for at høre nærmere.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.
Vi leverer til privatadresser i Danmark - dog ikke Færøerne og Grønland.
Alle mindre varer leveres med GLS
Porte leveres med fragtmand.
Retur og fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget.
Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Meddelelsen skal gives pr. mail på Portmanden.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.
Det er op til Portmanden ApS at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.
Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamation skal meddeles til Portmanden ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.
Portmanden dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Reklamationer sendes til vores lager:
Portmanden Aps
Ringstedvej 35
4690 Haslev
Persondatapolitik
Når du køber en varer og selv videregiver oplysningerne, modtager vi kundedata. Som dataansvarlig behandler vi dine personoplysninger sikkert og fortroligt. Dine personoplysninger bliver kun anvendt og opbevaret til de formål, de er samlet ind til.
Vi anvender tredjeparter til behandling af nogle af vores oplysninger blandt andet i vores fragthåndtering, som ikke er udviklet af [virksomhedsnavn]. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere som garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af personoplysninger.
Klagemuligheder
Du kan sende en mail til mail@portmanden.dk eller ringe på 93202728, hvis du vil i kontakt med os, har spørgsmål eller vil indgive en klage.
Hvis du har en klage, og det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, vil du kunne benytte en af følgende muligheder for at klage:
• Center for Klageløsning, via klageportal v. Nævnenes Hus. Gå til klageportal.
• Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
• Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageportal. Gå til EU klageportal.
Ved indgivelse af klage, skal du oplyse/anvende vores mail@portmanden.dk